Direktlänk till inlägg 15 oktober 2017

Söndag igen.

Av Sandra - 15 oktober 2017 17:15

Då var det söndag igen. Denna veckan kändes lite rörig då jag skulle vara med Jonathan i skolan i tisdags men fick ju åka hem med Lisen som mådde dåligt. Hon blev dock inte så sjuk utan vi var hemma på onsdagen, då tog vi en skön höstpromenad med Cosmo, och passade på att baka kanelbullar,  sedan åkte hon till skolan igen på torsdagen. Jag funderade på när jag kunde vara med i skolan igen men det gick bra att vara med redan på torsdagen så då var jag det men denna dagen körde jag till skolan.  

  Jag jobbade alltså bara måndag och fredag denna vecka. 


Jag jobbar vidare med inridningen av Zeebreeze och nu har hon haft ryttare på sig fem gånger och igår började jag att longera henne med ryttare på ryggen. Hon är otroligt snäll och lyhörd. Försöker hela tiden lista ut vad hon ska göra. Kul att jobba med en sådan unghäst. Jag red även Zantana på ridbanan. Hon hade tagit av sig en sko men det är så mjukt på banan så det märktes inte att hon inte hade ena framskon på sig. 

I veckan kommer hovslagaren så jag avvaktar nog att rida mer innan hon har fått på sig skon igen.

Får se vad kommande vecka har att bjuda på.

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - Söndag 4 feb 15:12

Visst är det konstigt ibland? Jag har just kommit tillbaka från jordens värsta magsjuka!! DET var inte vad denna helgen skulle innehålla. Jonathan o jag hade helt andra planer.... Vi har inte riktigt haft möjligheterna på ett tag att göra något ihop ...

Av Sandra - 29 december 2023 00:48

Då har snart 2023 passerat. Jag sammanfattar alltid året som gått och hur ska jag tänka om 2023? Jo jag har sålt ett hus, köpt ett hus,  flyttat ca 100 mil , sagt upp ett jobb och fått ett nytt jobb. Köpt en vakthund. Lisen har nu en termin kvar i ...

Av Sandra - 13 oktober 2023 19:46

Nu är vi redan i oktober. Tiden rusar. Jonathan har börjat högstadiet och det är inte riktigt som han är van vid hemma i Bräcke. Han tycker att skolan är riktigt jobbig nu och jag förstår honom verkligen. Dem ligger inte i fas med Bräcke skola vilket...

Av Sandra - 19 juni 2023 21:31

Nu kan jag äntligen försöka samla ihop mina tankar igen och våga känna efter hur detta kommer att bli. Jag och Jonathan har flyttat till ett hus i småland. Mattias och Lisen är kvar på Bröckling då Lisen vill avsluta högstadiet där uppe vilket ...

Av Sandra - 27 januari 2023 20:14

         Ikväll kände jag att det var dags att skriva något här, vilket är längesedan nu. Det har blivit en blogg  där jag skriver både om  lite vardags-funderingar till att bli en lite mer allvarligare blogg med djupare funderingar och även lite a...

Skapa flashcards