Direktlänk till inlägg 22 oktober 2017

Från lus-bad till hotell-bad!

Av Sandra - 22 oktober 2017 18:33

I tisdag kom hovslagaren för det var dags att sko om Zantana. Hon hade ju tappat en framsko och Zantana blir väldigt öm i hoven och varm även upp över skenbenet när hon har tappat en sko så det var bra att hovis skulle komma nu. Dem fick stå inne resten av eftermiddagen och kvällen eftersom det var så dåligt väder. 

När jag skulle ta in dem på onsdag kväll så hör jag, när Zantana kommer in, att hon inte har alla skor med sig. Mycket riktigt, nu var det andra framskon som hon hade tagit av sig. Jag hade ju planerat ridning dagen efter men det fick jag planera om. Ringde hovslagaren som bor ganska långt bort så hon hade tyvärr ingen resa hit förrän på tisdag igen. Ingen ridning på ytterligare några dagar. 

Jag hade dock aldrig fått rida i torsdags ändå, för när vi sitter och äter så säger Jonathan att han är så trött på håret för det bara kliar.  SHIT!!! LÖSS!!! 

Jodå det blev att behandla med lusschampo och då tänkte jag att varför skulle jag ha klarat mig även om det aldrig kliat i håret men jag passade på att behandla mig också. Jag vet att man absolut inte ska behandla om man inte sett några löss men med mitt långa hår och den hemska luskammen som ska dras igenom mitt hår när jag är sååå håröm var inte ett alternativ! Övriga familjen hade klarat sig, skönt!

Jag och Lisen har däremot ett väldigt trevligt koncept som vi gör varje höst innan Jonathan fyller år. Vi åker in till Östersund, shoppar presenter till Jonathan och bor över på hotell. Vi har bott på olika hotell varje år och i år blev det en fullträff där det fanns bassäng och bastu också. Så från fredag till lördag så var vi iväg på detta. 

Mattias är snäll och tar in och ut hästarna fast han är rädd för dem. Nä nu ska jag få trötta barn i säng.     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - Söndag 4 feb 15:12

Visst är det konstigt ibland? Jag har just kommit tillbaka från jordens värsta magsjuka!! DET var inte vad denna helgen skulle innehålla. Jonathan o jag hade helt andra planer.... Vi har inte riktigt haft möjligheterna på ett tag att göra något ihop ...

Av Sandra - 29 december 2023 00:48

Då har snart 2023 passerat. Jag sammanfattar alltid året som gått och hur ska jag tänka om 2023? Jo jag har sålt ett hus, köpt ett hus,  flyttat ca 100 mil , sagt upp ett jobb och fått ett nytt jobb. Köpt en vakthund. Lisen har nu en termin kvar i ...

Av Sandra - 13 oktober 2023 19:46

Nu är vi redan i oktober. Tiden rusar. Jonathan har börjat högstadiet och det är inte riktigt som han är van vid hemma i Bräcke. Han tycker att skolan är riktigt jobbig nu och jag förstår honom verkligen. Dem ligger inte i fas med Bräcke skola vilket...

Av Sandra - 19 juni 2023 21:31

Nu kan jag äntligen försöka samla ihop mina tankar igen och våga känna efter hur detta kommer att bli. Jag och Jonathan har flyttat till ett hus i småland. Mattias och Lisen är kvar på Bröckling då Lisen vill avsluta högstadiet där uppe vilket ...

Av Sandra - 27 januari 2023 20:14

         Ikväll kände jag att det var dags att skriva något här, vilket är längesedan nu. Det har blivit en blogg  där jag skriver både om  lite vardags-funderingar till att bli en lite mer allvarligare blogg med djupare funderingar och även lite a...

Skapa flashcards