Alla inlägg den 8 november 2017

Av Sandra - 8 november 2017 18:06

I förrgår så var jag och behandlade en häst med massage täcket som jag har. Detta täcket är ganska nytt på marknaden och det kommer från Tyskland. Jag kom i kontakt med det i somras när jag var på mässan i Falsterbo. Jag blev väldigt intresserad och bestämde mig för att köpa det. 

Jag ångrar inte en sekund att jag gjorde det. Jag prövade det på Zantana först och kände efter tredje behandlingen att det var skillnad att rida henne efter behandlingen. Hon tog ut steget mycket bättre och verkade tillfreds på ett annat sätt än vanligt.

Hästen som jag hjälper nu är en ung häst som är lite nervös och spänd. Han behöver hjälp att få slappna av. I vanliga fall står han inte stilla på stallgården men att få se förvandlingen på honom efter en stund var ganska otrolig. 

Han blev väldigt lugn och avslappnad och när han sedan skulle gå in i boxen så släpade han bakhovarna efter sig så nu ska vi fortsätta o ge honom behandling varje vecka så ska vi se om han blir lugnare i ridningen också.

Det är så roligt att få göra detta för hästarna.     i

Ovido - Quiz & Flashcards