Direktlänk till inlägg 11 november 2017

Vitlök i ögat!

Av Sandra - 11 november 2017 19:02

Jaha, den här pizzastenen alltstå! Igår var det alltså dags igen! Mattias gjorde pizza till middag igen. Jättegott och ska man bli en bra pizzabagare måste man öva! Men igår ville han ha lite hjälp med vissa saker som skulle göras runt denna pizza och eftersom jag slutade lite tidigare igår så var jag hemma innan honom och visste att det skulle bli pizza till middag så jag fick äran att göra själva degen som sedan ska stå och jäsa i 1 1/2 timme! Det gick ju bra men sedan skulle vi ju göra ingredienserna som ska vara på pizzan, både Mattias och jag älskar vitlök på pizza och jag skulle pressa vitlöken och blanda i olivolja, hmm, låter ju enkelt men det är inte all vitlök som är så lättpressad! Jag fick en sådan vitlök att pressa och jag tar i med all kraft för den ska ju pressas och det var lite bråttom, då sprutar det vitlök åt fel håll och rätt i ögat på mig! 

Det var ju bara att springa till toa och spola med vatten för det gör ONT kan jag säga att få vitlök mitt i ögat och jag fick plocka ut en del vitlök med fingrarna. Under tiden jag står där och spolar så kom jag att tänka på min barndom när jag fick ont i örat. Mamma som är sjuksköterska tyckte om egenvård så fick man ont i örat så stoppade hon in en klyfta vitlök i örat som var inlindad i en kompress. Det sved ibland ganska bra men öronvärken försvann faktiskt. Vet inte om man kan använda vitlök i ögat till något men när jag kom ut i köket igen så sa Mattias att - det var ju bra att det var en naturprodukt för då kan det väl inte vara farligt?! 

Pizzan blev jättebra och jag har synen kvar.   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - Söndag 4 feb 15:12

Visst är det konstigt ibland? Jag har just kommit tillbaka från jordens värsta magsjuka!! DET var inte vad denna helgen skulle innehålla. Jonathan o jag hade helt andra planer.... Vi har inte riktigt haft möjligheterna på ett tag att göra något ihop ...

Av Sandra - 29 december 2023 00:48

Då har snart 2023 passerat. Jag sammanfattar alltid året som gått och hur ska jag tänka om 2023? Jo jag har sålt ett hus, köpt ett hus,  flyttat ca 100 mil , sagt upp ett jobb och fått ett nytt jobb. Köpt en vakthund. Lisen har nu en termin kvar i ...

Av Sandra - 13 oktober 2023 19:46

Nu är vi redan i oktober. Tiden rusar. Jonathan har börjat högstadiet och det är inte riktigt som han är van vid hemma i Bräcke. Han tycker att skolan är riktigt jobbig nu och jag förstår honom verkligen. Dem ligger inte i fas med Bräcke skola vilket...

Av Sandra - 19 juni 2023 21:31

Nu kan jag äntligen försöka samla ihop mina tankar igen och våga känna efter hur detta kommer att bli. Jag och Jonathan har flyttat till ett hus i småland. Mattias och Lisen är kvar på Bröckling då Lisen vill avsluta högstadiet där uppe vilket ...

Av Sandra - 27 januari 2023 20:14

         Ikväll kände jag att det var dags att skriva något här, vilket är längesedan nu. Det har blivit en blogg  där jag skriver både om  lite vardags-funderingar till att bli en lite mer allvarligare blogg med djupare funderingar och även lite a...

Skapa flashcards