Direktlänk till inlägg 18 november 2017

Många projekt på G!

Av Sandra - 18 november 2017 18:49

Gissa vad vi åt till middag igår? Pizza! Nu har ju Mattias fått en ny sten eftersom den andra gick sönder så då var vi ( läs han ) tvungen att inviga den. 

Nu har vi fått vinter här uppe igen. Det brukar faktiskt inte ligga snö före första advent men nu gör det faktiskt det. Ikväll när jag körde ner och handlade så var det - 10 grader!  På något vis har jag börjat vänja mig vid detta norrlandsklimat och kan till och med skratta lite när det är kaos i södra sverige efter det kommit lite snö.

Idag har jag burit in 650 kg hö på logen till hästarna. Det känns ju konstigt att göra det mitt i vintern men eftersom det är vinter här uppe cirka 6 månader så måste man hämta mat till hästarna även på vintern. 

Jag sa till hovslagaren när hon var här i oktober att jag inte tänkte sätta på broddar på Zantana än eftersom hon hinner hit innan snön lägger sig, och hon sa  klok som hon är : - Sandra, isen kommer vare sig du tror det eller inte och jag hinner inte vintersko alla hästar när det händer. Jag stod på mig och sa att Zantana inte skulle ha brodd än eftersom hon trampar sig så illa varje år med broddarna även om jag har boots på henne så vi väntar tills nästa gång du kommer... Nu blir det lite ofrivillig vila fram till den 14 december. Ja, ja  dem ska ändå vaccineras nu snart så det blir säkert bra. 

Zeebreeze håller ju på att ridas in och hon är skrittad och travad uppsutten. Jag önskar att kunna galoppera på henne innan hon får en välförkänt vintervila.


Jag har tänkt ta hand om mig själv lite extra ett tag nu då när jag får lite tid över. Pratade om det på jobbet och nu ska några av oss dra igång lite träning och hälsa! Får se hur länge vi orkar men det känns väldigt kul just nu. Vi har ju ett litet gym på jobbet där vi kan vara och träna. 

På måndag är det invägning och sedan kör vi! Jag läste att det finns något som heter ica klassikern och blev intresserad, då ska man åka skidor 9 mil under max 9 veckor, sedan ska man cykla 30 mil under 3 månader, sedan simma 3 km under 2 månader och slutligen löpning 30 km på sex veckor. 

Det låter som en riktig utmaning för mig som skulle vara så kul att klara av!

Jag återkommer om detta när jag kör igång. 


Ha en fortsatt härlig helg!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - Söndag 4 feb 15:12

Visst är det konstigt ibland? Jag har just kommit tillbaka från jordens värsta magsjuka!! DET var inte vad denna helgen skulle innehålla. Jonathan o jag hade helt andra planer.... Vi har inte riktigt haft möjligheterna på ett tag att göra något ihop ...

Av Sandra - 29 december 2023 00:48

Då har snart 2023 passerat. Jag sammanfattar alltid året som gått och hur ska jag tänka om 2023? Jo jag har sålt ett hus, köpt ett hus,  flyttat ca 100 mil , sagt upp ett jobb och fått ett nytt jobb. Köpt en vakthund. Lisen har nu en termin kvar i ...

Av Sandra - 13 oktober 2023 19:46

Nu är vi redan i oktober. Tiden rusar. Jonathan har börjat högstadiet och det är inte riktigt som han är van vid hemma i Bräcke. Han tycker att skolan är riktigt jobbig nu och jag förstår honom verkligen. Dem ligger inte i fas med Bräcke skola vilket...

Av Sandra - 19 juni 2023 21:31

Nu kan jag äntligen försöka samla ihop mina tankar igen och våga känna efter hur detta kommer att bli. Jag och Jonathan har flyttat till ett hus i småland. Mattias och Lisen är kvar på Bröckling då Lisen vill avsluta högstadiet där uppe vilket ...

Av Sandra - 27 januari 2023 20:14

         Ikväll kände jag att det var dags att skriva något här, vilket är längesedan nu. Det har blivit en blogg  där jag skriver både om  lite vardags-funderingar till att bli en lite mer allvarligare blogg med djupare funderingar och även lite a...

Skapa flashcards