Alla inlägg den 20 december 2017

Av Sandra - 20 december 2017 17:24

Jag har en traditon som jag gör varje år tillsammans med en kompis. Vi åker till Sundsvall och shoppar alla julklappar som ska shoppas. Det brukar även bli en del andra saker så som möbler och dyligt. I år var det nionde gången som vi var iväg. 

Vi åker vid åtta på morgonen och är där cirka halv tio. Sedan går vi tillsammans i affärer fram till sex tiden på kvällen då vi åker till hotellrummet eller lägenheten, som vi ska bo över i , och börjar slå in klapparna samtidigt som vi dricker lite vin och gör oss i ordning för att gå ut och äta någon god middag på en restaurang i stan. 

Vissa år har vi sedan fortsatt till någon krog, för  vi måste ju "passa på" att gå ut och roa oss när vi kan!  

I år vad det ett sådant år. Vi fortsatte till Bishop arms och kom inte hem förrän halv tre på natten!

Jag slocknar ju i vanliga fall hemma vid nio på kvällen så jag är inte så van vid att hålla igång så här länge medans kompisen som jag åker med är nattmänniska och väldigt morgontrött!

Jag somnade väl vid tre och var klarvaken vid sju på morgonen igen. Upp och duscha, slå in fler paket och fixa i ordning mig igen sedan väckte jag min kompis, klockan var nog nio då. 

Vi fortsätter sedan dagen i affärer för att bli helt klara med allt som ska köpas in. Ibland har vi även en lista över saker som andra vänner eller familj vill att vi fixar när vi ändå åker dit.

Bilen brukar vara välfylld när vi åker hemåt. I år var inget undantag. 

Vi landade väl hemma framåt åtta i söndags kväll och jag var verkligen helt slut!! 

Ja,ja nästa år firar den här traditionen tio år så då ska vi fira tyckte min kompis. Jag undrar om vi hoppar över själva sovningen då och går direkt på shoppingen igen söndag morgon. 

     



Ovido - Quiz & Flashcards