Alla inlägg den 25 mars 2018

Av Sandra - 25 mars 2018 17:24

Denna helgen har vi varit i Hassela. Dem har en fin skidanläggning där och barnens farbror brukar vara där och åka skidor så nu bestämde vi oss för att åka dit och testa backarna. Vi hyrde en stuga från fredag till söndag. 

Igår efter frukost så var det dags... Mattias är ju uppvuxen på slalomskidor och barnen har ju blivit det också, men JAG! Där jag är uppvuxen så var det ingen snö som låg kvar på vintrarna så det fanns några backar som var öppna och mina föräldrar hade inte det intresset heller så det gjorde sig självt. Jag hade inte en aning om vad slalom var innan jag flyttade upp hit men nu var det dags! Jag har åkt ett par gånger innan men nu skulle vi verkligen åka utför för barnen ville ju upp i dem riktigta backarna så jag tänkte att det är bara att följa med. Jag har otroligt bra hjälp av Mikael och Mattias som gav mig alla råd och tips dem kunde men jag var riktigt rädd bitvis ändå!  När jag kämpade i backen och tyckte att det gick ganska fort då kommer plötsligt Mattias och åker förbi mig sittandes på huk i någon störtlopps-ställning! Ja, ja kul för honom! 

Jag kämpar vidare i nästa backe och då kommer plötsligt Mattias igen och åker upp bredvid mig baklänges så vi åker ansikte mot ansikte ett tag! Vilken galning! Ja ja nu efteråt kan jag ju tycka att det var ganska komiskt. Han avdramatiserade det hela lite grann!

Vi åkte i olika backar som dem ville visa mig och plötsligt ser jag en backe som såg fullkomligt livsfarlig ut! Tänk dem som vågar åka i den backen säger jag och ser att det är en svart skylt vid den. Men snälla Sandra, vi kom ju från den backen säger Mattias och Mikael då! Det var ju då du fick lära dig att åka på skrå ner!

Man ska ju utmana sig själv ibland och göra saker utanför sin komfort-zon. 

På eftermiddagen var vi i badpalatset som också fanns där så på kvällen slocknade vi nog runt 21-tiden hela gänget. Helt slutkörda. 

Idag åkte vi också skidor innan vi slutligen åkte hem och det känns skönt att kliva in i den säkra zonen igen.



Skapa flashcards