Alla inlägg den 12 maj 2018

Av Sandra - 12 maj 2018 16:06

Denna ledighet har verkligen varit behövlig. Jag har fått mycket gjort men ändå vilat vilket jag behöver, känner jag.

I torsdags så var det riktigt fint väder ute så vi tog en lång cykeltur som blev två mil. Härligt! När vi kom hem så orkade vi inte göra middag så det fick bli pizzerian.

Efter middagen så tog jag mod till mig och galopperade Zeebreeze första gången, vilken känsla och hon skötte sig galant! Det blir nog en ridhäst av henne också. 

Igår var det inte så bra väder, så då passade jag på att städa huset. Det är ju inget man vill göra när det är finväder. 

Idag har jag varit iväg med Zeebreeze till Ånge ridhus och löshoppat. Genrep inför 3-års testet som är om tre veckor. Hon var jätteduktig och det var ju första gången hon var iväg på ett annat ställe. 

Det är ganska mycket man ska ha koll på när man visar en unghäst så det behövs mycket träning.

Hon var helt slut när vi kom hem. Det blir bra att ge henne ett långt sommarlov efter testet.

Nu har det börjat regna och åska så det blir nog att vara inne resten av dagen.

   


Ovido - Quiz & Flashcards