Alla inlägg den 27 oktober 2018

Av Sandra - 27 oktober 2018 10:14

Det blir inte alltid som man tänkt sig....

I tisdags fick jag åka till veterinären med Zantana för hon har börjat halta. För två år sedan så hade  hon en skada i höger framhov som dem aldrig riktigt fick kläm på vad det egentligen var för något. Jag fick då, efter sex besök, två alternativ av veterinären att om jag ville avliva henne då så skulle vet skriva intyg på det till försäkringsbolaget för vet trodde inte då att hon skulle bli bra i hoven igen eller ge henne en lååång vila och se om det läkte ut.

Gissa vad jag valde? Efter tre månaders vila så började jag promenera igång henne igen och nu har vi ju varit o tävlat igen.

Nu är hon då halt igen och jag kände mig gråtfärdig när jag klev in på kliniken nu.

Vi var där från halv elva till fem på eftermiddagen. Veterinären sa att hon var halt först på vänster bakben sedan på vänster framben och sist på höger fram! Men fast vi bedövade alla dessa ben så gick hon inte rent. Vad är det som är fel???

Ja, ja hon fick kortisoninjektioner i dessa tre ben och antiinflammatorisk medicin. Återbesök om två veckor. Jag får hålla tummarna att hon är bättre då.


Jag , barnen och Cosmo tar lite höstlov nu och åker ner till småland så får jag komma bort lite från det hela. 

 



Skapa flashcards