Alla inlägg under december 2018

Av Sandra - 7 december 2018 19:07

Men tänk vad tiden går... Jag som tänkte skriva något här varje eller varannan dag. Nu är det länge sedan. Jag har faktiskt inte haft inspiration eller  vilja att  dela med mig av något speciellt. Under den här tiden på året tycker jag att mycket är jobbigt. Det är en tung tid tycker jag. Dock tror jag att inspirationen snart är tillbaka. 

I år ska min syster, hennes två barn och min ena bror komma upp under julen så det ska bli jätteroligt. 


När det gäller Zantana så  har vi varit till veterinären och konstaterat att hon har artros i bägge framhovarna. Hon har fått kortison och antiinflammatoriskt i ett försök att släcka hältan. Jag vet dock att kortison inte är särskilt bra och det kanske hjälper för stunden men i längden funkar det inte. Jag ska till veterinären igen under julveckan, får väl se hur det är då. Mamma brukar säga kloka saker till mig och en sak som jag påminner mig om är att inte ta ut något i förväg för då kan man få sörja två gånger. Det ligger något i det. 

Zeebreeze däremot går det väldigt bra med. Jag har varit iväg till tränare med henne och det är en fin unghäst jag har. Känns bra att jag tog en avkomma efter Zantana. Nu har dock Zeebreeze välförkänt vila. 


Imorgon ska jag åka till Sundsvall med en kompis. Vi har gjort detta i tio år nu och det är så roligt! Vi julshoppar allt som vi ska ha till julen under två dagar och på kvällen går vi ut. Man är  ganska sliten när man kommer hem på söndag kväll, men det är det värt flera gånger om. I år är det min tur att köra. Vi har ju vinter här nu och bilen stod på - 14 grader. Imorgon ska det komma en massa snö också. Spännande!! Min bil gick ju sönder för ett par veckor sedan och det tog någon vecka innan den var fixad. Hoppas verkligen att den tänker fungera nu. Det är faktiskt 12 mil till Sundsvall och det skulle inte vara kul att bli stående i snöstorm. 





   



Skapa flashcards