Alla inlägg den 4 januari 2019

Av Sandra - 4 januari 2019 20:47

Nu var julen förbi och ett nytt år är på ingång. 2018 var ett väldigt lugnt år. Jag brukar ( som så många andra ) alltid summera året och det brukar alltid hända saker som man helst vill glömma men detta året som varit har faktisk varit ett lugnt år. Det tackar jag för! 

Under juhelgen var min syster här med barnen och min bror. Det är så skönt att få träffas ibland för under vinterhalvåret tar jag mig inte av gården mer än när jag jobbar i stort sett. Det är ju självvalt men vintern kan bli väldigt lång ibland.


Jag tänker berätta hur det hela har gått för Zantana, min  älskade häst! 

Vi var ju på ett tredje återbesök den 18 december. Jag hade helst velat ringa återbud och aldrig mer åka till någon vetrinär,  (för detta är verkligen baksidan med hästägandet ) men det skulle inte hjälpa någon, det vet jag ju.

Vi åkte dit och vetrinären frågade om jag kollat hur hon rörde sig, jag sa att det hade jag inte. ( Orkade verkligen inte se att hon inte blivit bättre ) 

Jag fick springa på rakt spår med henne och det gick ju bra. Det har det gjort hela tiden, det är på voltspår hon haltar, så sedan var det dags för domen. Vi gick till volten och jag var helt säker på att det skulle vara det sista vi gjorde tillsammans, MEN.... hon har svarat på behandlingen! Det fanns ingen hälta kvar, något enstaka steg ibland men inget som vetrinären tyckte var så farligt. Vi gick igenom besöket och kom fram till att hon är så bra att jag kan börja rida igen och träna henne med sikte inställt på tävling! Vi ska på återbesök i maj igen för att se hur hon svarat på träningen, om hon fortfarande håller sig fräsch, men jag får ha kvar henne tills vidare vilket är helt underbart!

Jag har ridit bägge hästarna en vecka nu och det är så roligt! Jag njuter varje sekund! Imorgon ska jag och Zeebreeze iväg och träna för en otroligt duktig dressyrtränare som även är kusk i landslaget. Det vill man inte missa.


Många som hör om mitt liv undrar om det är värt det? Denna vintern var ju priserna på foder otroligt högt också , jag går upp en timme tidigare varje dag, sju dagar i veckan, är ute i alla väder och mockar skit när andra sitter inne och myser eller tittar på film.

Jag kan bara säga: Alla dagar är det värt det!! Skulle aldrig kunna tänka mig ett annat liv.  




Ovido - Quiz & Flashcards