Alla inlägg den 12 januari 2019

Av Sandra - 12 januari 2019 18:37

Idag har jag städat ut julen. Det är både skönt och lite vemodigt för min del. Jag gillar den ombonade, varma känslan som jag har under jultiden, det beror alldeles säkert på att jag har haft " turen" att gilla julen. Det finns väldigt många människor som inte gör det, på grund av olika, ofta ganska tragiska händelser, runt julen. 

Jag träffar ju väldigt många människor på mitt jobb. Under alla år som jag haft förmånen att få hjälpa människor på olika sätt genom jobbet så har jag fått höra väldigt många livsöden. 

Dem tar jag med mig genom alla år och tänker på ibland. Jag kan ju aldrig dela med mig av dem på grund av tystnadsplikten som råder inom vården, det är ju en otrolig trygghet för alla, inklusive mig, när man måste söka vård och kanske är som mest utsatt, men vilka livsöden det finns! Jag borde kanske skriva en bok om det någon gång.


Innan jag städade ut julen så passade jag iallafall på att rida en runda på Zantana, hon är som en krutdurk nu när hon äntligen får arbeta lite igen. Vi har fått ett igångsättningsschema av vetrinären som jag följer och idag stod det trav-intervaller.Vad jag vet så ska man skritta och trava om vartannat när man gör detta men att få Zantana att förstå att hon bara får trava 200 meter åt gången är som att be Mattias vara vaken under en filmkväll, det GÅR INTE!! 

Jag fick jobba som en tok och ledde hem henne sista kilometern då hon inte tålde att Cosmo sprang förbi henne. Cosmo brukar jag försöka ta med ut när jag rider, det älskar han. Livsglädjen hos djuren ger mig så mycket energi!

Zeebreeze har jag på ridklubben under vardagarna, då det är lättare att komma åt och träna henne ordentligt i ridhuset då hon inte är skodd och efter att vi hade plusgrader ett par dagar så är det för halt att rida ute på vägarna eller hemma på ridbanan just nu. Hon sköter sig galant.


Igår var jag på ridklubben och firade Kent ( han jobbar där ).

En kille från syrien som också jobbar där, lagade all mat. Det var så gott! Syrisk mat äter man ju inte varje dag, spännande! Innan han fick fly kriget så hade han en restaurang i Syrien, och han tyckte det var så kul att få stå för maten på en 50-års fest.                                                                                                        


Lisen hjälper mig ibland att rida Zantana lite.

   

Åker med en vän som har travhästar.


Ovido - Quiz & Flashcards