Alla inlägg den 16 februari 2019

Av Sandra - 16 februari 2019 19:20

Jag har äntligen fått börja jobba heltid. Min tjänst som jag sökte för fem år sedan var  på 50%, men eftersom jag inte orkade jobba natt och pendla 16 mil varje arbetspass längre så kände jag att jag var tvungen att göra något åt det då.

Jag sökte därför underskötersketjänsten på Bräcke HC fast den var på 50%, tänkte att jag får säkert jobba extra vilket jag hela tiden har fått göra. Har det inte funnits jobb på HC så har jag jobbat extra på kommunen eller åkt till Brunflo och jobbat. Jag utbildade mig även till medicinsk seketerare för två år sedan och har kunnat jobba extra med det också. Det har alltså rullat på ganska skapligt men det är alltid stressande att inte veta vilken lön man får varje månad. 

Utgifter finns ju alltid, särskilt med hästar, så det är ju ganska viktigt att ha en inkomst också. 


Iallafall så är det ju alltid fullt upp som det ska vara, jag slutar klockan 17.00 varje dag och Jonathan har Hockeyträning kl 18.00 måndagar och torsdagar, Lisen har ridning måndagar kl 18.30 och torsdagar kl 17.30 På söndagar har Lisen gymnastikträning inne i Östersund mellan kl 15.00 och 17.00 Det tar en dryg timme in och hem. 

Mattias har precis fått veta att dem ska börja jobba fyra dagar och jobba in fredagar, alltså kommer han att jobba till kl 18.00 varje dag. Detta innebär att jag måste ju köra barnen till alla aktiviteter och han kan hämta Jonathan iallafall.

Utöver detta tänker jag att det är bra om barnen får någon middag på kvällarna och mina hästar vill gärna bli omskötta också och jag vill gärna få rida lite eftersom det är det som är roligt. Måste också försöka få in minst tre timmars träning varje vecka för att hålla mitt diskbråck i skick.

Jag har även mitt massagetäcke som jag jobbar en del med hos olika kunder och håller lite ridlektioner ibland.

Jag antar att alla har sitt att göra men HUR får man ihop allt?? 

Jag vill ju inte ta bort något men dagarna är väldigt inrutade och planerade i minsta detalj och jag vill helst lägga mig vid 21.00 för annars orkar jag inte eftersom jag går upp 05.30 varje dag. 

Det händer att telefonen ringer och någon vill prata en stund ibland också...


Jag tänker att det skulle vara bra med fler timmar på dygnet eller? 


Jag var och masserade en häst som först var lite skeptisk till att ha ett täcke som rörde sig på honom men efter

en stund så blev han lugn och avslappnad.

Tog en mor och dotter bild på mina älskade hästar också. 



       


Jonathan sa att eftersom det är plusgrader ute så är det nu vår, så han tog ut cykeln och körde en runda i snön! 

Ovido - Quiz & Flashcards