Alla inlägg den 16 mars 2019

Av Sandra - 16 mars 2019 17:33

Jag blir så fascinerad ibland.

Sitter vid tv:n och jobbar lite och på tv:n visas ett program som heter frusna vägar. Det handlar om att jobba som bärgare lååångt ut i skogen lååångt upp de norrländska skogarna. Det är -25grader kallt och svåra, isiga vägar. Det verkar inte så trevligt attvara där! Plötsligt så säger dem att det är strax utanför Åre!

Vi har ca 16 mil dit västerut och då är vi fortfarande bara mitt i Sverige! -25 grader och snö tillhör vintern här. Jag som trodde att dem verkligen var på ett öde ställe långt upp i norrländska skogarna. Där borta är det inte särskilt öde heller! 

Idag har jag ridit Zantana iallafall. Hon går jättefint just nu. Zeebreeze har jag ju inte skott än och på ridbanan är det ca 3 dm snö och det kommer lika mycket till imorgon verkar det som så henne kan jag inte rida utan hon får en ofrivillig vila. Jag tog ut en sadelutprovare häromdagen för att kolla hennes sadel. Jag var inte helt säker på att den låg helt bra men det visade sig att om jag bara flyttade bak den lite så passar den perfekt.!  Har inte ridit i den här sortens sadel förut så det är bäst att ta hjälp när man är lite osäker så man inte skadar hästen.

Vi har haft årsmöte på stallet och jag blev invald som ordförande, tänkte att jag som har så mycket tid kan väl hjälpa till lite extra där nu.😅😉

Nu blir det pizza.

V  

Vi var i Höglekardalen en dag och åkte skidor. Vilken underbar dag!

Skapa flashcards