Direktlänk till inlägg 12 april 2019

Dessa dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet!

Av Sandra - 12 april 2019 19:27

Vi har fått fiber!! Det är ju på tiden kanske. När man har barn som använder internet lika mycket som jag är i stallet så går det mycket internet. Problemet som Mattias och jag märkt av tidigare  är ju när vi ska betala räkningar i slutet av månaden och inte kommer ut på nätet.... något frustrerande. Givetvis har man back up i sin telefon men ändå.


Från att ha jobbat halvtid så har jag nu två heltidsjobb! Härligt! Jag visste att det kommer att krävas många timmar på ridklubben när man sitter som ordförande, och jag är även med i tävligskommittèn. 

Jag har alltid hört talas om dessa " eldsjälar" som jobbar där ute i föreningarna utan att få något för det, bara brinner för deras klubb och begär just inget tillbaka. Härom dagen fick jag höra att - men du Sandra är ju en av eldsjälarna!

Nä, skulle inte tro det, men någon måste ju driva klubben om den ska fortsätta leva, eller är det så här eldsjälarna blir till? 

Det konstiga är att ju mer jag har att göra desto roligare blir det. Allt från trasiga traktorer till hur många hästar klubben ska ha måste jag fundera över och det är otroligt mycket man ska ha koll på. Det som jag tycker är så intressant är att jag lär mig massor! Senast idag var det en person som önskade mig lycka till med det omöjliga uppdraget!? Jag blir dock bara sporrad av att höra sådant, hur svårt ska det vara??

Jag erkänner dock att det finns en gräns för vad jag klarar också, och i påsk rymmer jag och barnen till småland på en välförkänt vila. Jag måste få ladda batterierna ibland. 

Jag försöker rida igång hästarna nu men det är lite besvärligt med all snö här uppe på Bröckling. För en vecka sedan mätte Mattias jobbarkompis upp 1,2 meter snödjup bakom vårat hus uppe på berget. Det är fortfarande mycket snö kvar. Hästarna blir vältränade som får gå i djupsnö när vi rider. 

Nu sk jag pausa allt och se på lets dance tillsammans med familjen.  

Vi har en häst på ridskolan som är full med hyss!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - Söndag 4 feb 15:12

Visst är det konstigt ibland? Jag har just kommit tillbaka från jordens värsta magsjuka!! DET var inte vad denna helgen skulle innehålla. Jonathan o jag hade helt andra planer.... Vi har inte riktigt haft möjligheterna på ett tag att göra något ihop ...

Av Sandra - 29 december 2023 00:48

Då har snart 2023 passerat. Jag sammanfattar alltid året som gått och hur ska jag tänka om 2023? Jo jag har sålt ett hus, köpt ett hus,  flyttat ca 100 mil , sagt upp ett jobb och fått ett nytt jobb. Köpt en vakthund. Lisen har nu en termin kvar i ...

Av Sandra - 13 oktober 2023 19:46

Nu är vi redan i oktober. Tiden rusar. Jonathan har börjat högstadiet och det är inte riktigt som han är van vid hemma i Bräcke. Han tycker att skolan är riktigt jobbig nu och jag förstår honom verkligen. Dem ligger inte i fas med Bräcke skola vilket...

Av Sandra - 19 juni 2023 21:31

Nu kan jag äntligen försöka samla ihop mina tankar igen och våga känna efter hur detta kommer att bli. Jag och Jonathan har flyttat till ett hus i småland. Mattias och Lisen är kvar på Bröckling då Lisen vill avsluta högstadiet där uppe vilket ...

Av Sandra - 27 januari 2023 20:14

         Ikväll kände jag att det var dags att skriva något här, vilket är längesedan nu. Det har blivit en blogg  där jag skriver både om  lite vardags-funderingar till att bli en lite mer allvarligare blogg med djupare funderingar och även lite a...

Skapa flashcards