Alla inlägg under november 2019

Av Sandra - 15 november 2019 21:31

Helt otroligt hur fort det går! Snön ligger sedan någon vecka och i morse hade vi -17 grader på Bröckling. Inte ens hösten hinner passera innan vintern knackar på... Jag ser årstiderna i månader om tre och hösten är enligt mig september, oktober och november men här i norrland respekteras inte den teorin... När det ligger 2 dm snö och är - 17 grader så är det vinter. 

Det spelar dock ingen roll vad det är för väder ute, allt måste rulla på ändå. 

I onsdags skulle vi, jag o Lisen, till ridskolan för veckans hopplektion men till skillnad från dem senaste veckorna så hade jag glömt att det är vinter och transporten var plötsligt tjälfrusen. Hjulen vägrade snurra, luckan som man stänger baktill ville inte stängas, överluckan ville inte öppnas, hela transporten satt fast i backen, bilen slirade och vägrade dra loss vagnen, Mattias klagade på att jag slirade sönder lameller, och vi var en kvart sena redan!! Det var Då det slog mig!! Vintern har kommit till Bröckling!!

Okej , nu fixar vi en vinter till! Det är dock bara 6 månader till våren😉  

Ovido - Quiz & Flashcards