Alla inlägg under april 2021

Av Sandra - 2 april 2021 22:15

 
Irländarna Bobby och Ankan. 



Vilket tempo mitt liv går i nu då!😅


Jag har alltid haft en känsla av att allt jag gör är långsamt och ineffektivt. Jag vet att jag är en person som rör mig långsamt och eftertänksamt. Många personer runt mig har och är upprörda över att någon kan ta sig fram så långsamt!

Kan det verkligen gå så här långsamt? Vi kommer aldrig att komma fram! Ta upp min tid på detta sätt genom att vara sååå långsam - brist på respekt!! 

Jag har t o m kunnat gå in i rum där lyset tänds av rörelsedetektorer och det har förblivit släckt! 🤣 Det är inget skämt!
Ja jag har fått och får fortfarande gliringar om detta! Bara för att åren går så går inte jag fortare tyvärr. Däremot har jag till mitt försvar lärt mig att vara dubbelt så effektiv som personer som springer runt och yrar. Jag har insett att jag aldrig kommer att röra mig snabbare men kan vara lika effektiv ändå. 
När jag är på ett ställe eller ska någonstans så ser jag till att få allt gjort.
Idag tex så skulle jag till granngården och köpa foder till hästarna. Jag har för tillfället fyra hästar att ta hand om då vi köpt in två hästar till ridskolan som ska stå i karantän minst 21 dagar innan dem får komma till ridskolan. Mina hästar har då flyttat till ridskolan och i onsdags anlände två irländskā hästar till mig . Dem var slitna efter allt resande så det är mycket mer pyssel än vad det är med vanliga hästar för att dem ska må bra och känna sig hemma. 
Min dag såg ut så här: 
Vakna vid 07.00 o sköta om irländarna, släppa ut, fodra, fixa stallet. In och göra frukost till familjen, äta och sedan bar det av till Östersund 8,5 mil enkel resa för inköp av foder mm till hästarna. Hade med mig Jonathan så då hinner vi umgås lite🙂 Handla mat till oss över påsk och sedan Lunch på Mc Donald. När vi åker hem så åker vi in o tvättar bilen, sedan kör vi och hämtar upp Lisen hos en kompis utanför Bräcke. Fortsätter in till Bräcke igen och sorterar sopor på miljöstationen. Kör hem och packar upp allt,byter om och sedan åker Lisen och jag till nästa stall för att mocka, ta in och fodra hästarna. 
Hem  igen och tvätta stallkläder, plocka ur diskmaskinen, göra middag-fläskfilé, hasselbackspotatis, ädelostsås o sallad. 
Ut i vårat stall för att ta in irländarna. In igen och äta middag med familjen😅. 
Har inte stressat men varit effektiv i min värld, och imorgon börjar det om men då ska vi rida ett gäng hästar från morgonen, göra en påskbuffé ( Jansson, köttbullar mm görs från grunden)och sköta stallet här hemma. 

När jag jobbar ( börjar kl 08.00 ) så går jag först ut till mitt stall här hemma och matar , släpper ut, mockar. Sedan går jag in, byter om, duschar, ger hunden mat, gör frukost,väcker barnen, vi äter frukost, dem går till bussen och jag packar lunch, åker och jobbar på Hc, åker hem byter om och åker direkt till ridskolan för att hålla lektioner till 20.00, sköta om mina hästar och andra dagar skjutsar barnen till deras aktivitet. 

Fixar middag och rider ibland om klockan inte blivit natt. 
Ibland undrar någon om jag såg ett program på tv?? 😂 

Jag tror inte att jag är mindre effektiv för att jag går långsammare..., 


Ibland försöker jag hinna berätta för Mattias vart jag ska , och säger tex nu åker jag till stallet, han tittar på mig och utbrister - Nähä!!!!! 🤣 




Ovido - Quiz & Flashcards