Alla inlägg under januari 2021

Av Sandra - 16 januari 2021 22:05

Kan man längta till att jobba? Ja jag kunde tydligen det. Efter  6 veckors sjukdom som inte alls var planerad, så var det väldigt skönt att återgå till jobbet.

Jag är ingen person som oroar mig särskilt mycket över saker som sker då jag sällan tycker att det är värt att oroa sig för. 

Det tar bara onödig energi, men den här gången var jag på riktigt oroad över min situation då jag tyvärr läst dödsannonser om patienter jag träffat som inte klarat covid infektionen.  Ingen vet säkert vem som klarar sig ur detta. Jag gjorde det denna gången  men fick känna på vad ångest är på riktigt. 


Nu är jag tillbaka på mitt jobb och nöjd över detta. Jag jobbar även som ridlärare på ridklubben där jag sitter som ordförande. Jag jobbar på F- skatt då man inte får vara anställd i den klubb man ingår i  styrelsen. Det fungerar ju bra och jag tycker det är otroligt roligt jobb. 

Jag gjorde helt rätt att utbilda mig till ridlärare på Strömsholm, även om det var slitigt då. 

Idag har jag suttit i föreningskonferens i 5 timmar och imorgon ska jag hålla lektioner på ridklubben igen. Det är så roligt.  

Det viktigaste i detta är familjen. Skulle inte dem gå med på allt mitt jobb så hade det ju aldrig fungerat. 

Tror dock att dem är lika glada att deras mamma/sambo kan fortsätta jobba. Ingen i övriga familjen blev sjuka och det kanske man kan tacka Mattias för som är livrädd för sjukdomar och duschade oss alla här hemma i handsprit som han hade i flaska med duschmunstycke. Ja han duschade oss flera gånger om dagen fast ingen ens varit ute i på gården!!

Effektivt!! 


Nu ska jag sova lite innan en ny spännande dag kan börja...  




Ovido - Quiz & Flashcards