Alla inlägg under mars 2020

Av Sandra - 13 mars 2020 13:18

Berättade jag för er att vi vann på bingolotto när det var uppesittarkväll dagen före julafton? Det gjorde vi iallafall och det var en vinst där vi själva fick välja vinsten. 

Mattias och jag kände väl ganska omgående att det bästa vi gör för pengarna är nog att resa någonstans då det aldrig kommer att bli av annars. Vart skulle vi resa då? Mattias vill ju åka runt och se olika ställen medans jag kan anpassa mig till det mesta men han vill inte ligga på ett hotell och sola så det var uteslutet. 

Jag funderade på om inte en kryssning skulle passa oss bäst eftersom då är vi på väg hela tiden och får se nya ställen. 

Vi kom också fram till att det skulle ju vara väldigt trevligt att få göra resan med några vänner till oss, så vi frågade en barndomskamrat till mig och hennes man om inte dem ville hänga på och det ville dem absolut göra!


Som vanligt när Mattias och jag ska göra något så ska vi prövas lite först. 

Det började med när vi skickade in vinstlotten. Mattias ringde först för att höra så allt stämde med hur vi skulle skicka den och dem sa att vi skulle skicka den med rekad post för då var den säker. Vi skickade den med rekad post och väntade i två veckor men hörde inget från bingolotto så då ringde Mattias dit, viket var tur för dem hade inte fått någon lott! Den var borta. Det blev en del samtal med bingolotto och posten innan det löste sig. Okej,nu borde det väl fungera iallafall? Nä, inte när jag och Mattias är i farten! 

Bingolotto skulle skicka presentkort på resa med apollo men den dök aldrig heller upp utan vi fick hem påminnelser från bingolotto om att vi hade vunnit och måste välja vilken sorts vinst vi ville ha för annars skulle dem välja åt oss! 

Mattias fick ringa dem två gånger till och det visade sig att dem registrerat våran vinst fel i deras system. 

Efter ytterligare väntan så kom dock presentkorten på posten vilket kändes som enbart tur att det fungerade.


Okej nu ska vi väl ändå kunna boka en kryssning.

Jag fick en känsla av att det kunde vara bra att ringa ett resebolag  och höra så det inte är några konstigheter när vi ska boka resan, då vi ville sitta tillsammans med våra vänner som skulle köra upp från småland över en helg för att fixa detta på ett resebolag. 

Det visade sig dock att just kryssningar kan dem inte hjälpa oss med utan då sa dem att vi skulle kontakta Apollo för att få hjälp med detta. Vi skulle ringa dem vid frågor  och boka resan hemifrån själva sa dem var det bästa sättet.  men strax efter så ringde Apollo upp igen och sa att vi kan inte boka resan själva när vi har presentkort som ska användas för det måste bokas i danmark och dem har öppet på vardagar mellan 07.00 och 16.00

Varför ska något gå lätt och smidigt?? 

Iallafall så mailar vi iväg våra önskemål till Apollo och till slut så är kryssningen bokad och betald!

Då kommer Corona! 

Vid det här laget så är man så van vid att inget blir som man tror så det är faktiskt bara att gilla läget. Det kommer nog att visa sig om vi kommer till karibien eller inte. Jag kan bara skratta åt hela situationen för det följer ett visst mönster för Mattias och mig när vi ska på semester. 

Jag ska berätta för er om våran båtsemester nästa gång jag tittar in här.... 

Efter den båtsemester när jag fick frågan i fikarummet om hur våran semester hade varit så sa psykologen på mitt jobb att om vi inte separerat efter en sådan semester så kommer vi alltid att sitta ihop tills döden sklijer oss åt....  




Ovido - Quiz & Flashcards