Alla inlägg under maj 2021

Av Sandra - 29 maj 2021 20:57

Sitter ute ikväll och skriver. Otroligt vilken skön kväll! Jag är faktiskt otroligt lyckligt lottad som bor som jag gör och nu ska ni får höra varför.

Just nu sitter jag ute i kanske inte helt passande outfit, och ( ännu värre) lyssnar på musik som INGEN ska veta att jag gillar!! Jag har väldigt många hemligheter som jag aldrig skulle vilja att någon fick veta. När man bor som jag gör så behöver verkligen ingen få veta det heller, men tänk om jag hade grannar som hörde och såg!!! Det skulle ju inte funka.

Till och med hästarna står och tittar på mig undrande....


Plötsligt blev det iallafall vår och sommar. Imorgon ska hästarna ut på bete och det ska bli SÅ skönt att få sova lite längre på morgonen ett tag framöver. Jag har så mycket att göra att jag har börjat ta av nattsömnen vilket inte är hållbart i längden, men nu slipper jag iallafall mockningen på morgonen. Funderar dock allvarligt på om det är den tiden jag måste ta till ridningen nu för att hinna? 

Ska fundera lite till på det. Om jag fick välja så skulle jag rida 5 dagar i veckan men det går inte med mitt schema om jag inte ska rida nattetid men då är jag trött och det blir mörk. 


Ser iallafall fram emot en vecka ledigt och då ska vi åka till västkusten, Skummeslöv, där vi lånar en stuga av min kusin. Det ska bli otroligt skönt att släppa allt och komma iväg en stund. Huset kommer dock inte att stå tomt utan min kära svärmor och hennes man ska vara här och sköta huset och hästarna. 


Jag har tagit semester i år för att jobba!? Ja så är det faktiskt men det är absolut ingen uppoffring utan så här måste man göra när man brinner för många saker i livet. Jag ska för första gången i mitt liv hålla i ridläger vilket är som att vänta på julafton när man var liten! Så otroligt roligt! 


Det är dock en sak som sätter käppar i hjulet för mig och det är min kropp som inte vill vara med. Nu går jag hos en sjukgymnast i Östersund som hjälper mig med laserbehandling och TNS, varje vecka. Jag har gått där nu ett tag men det var inte förrän föregående vecka som jag fick börja med en liten övning för min höft. Jag har en skada i höftleden som inte kommer att läka utan jag måste hålla ordning på alla små muskler runt leden för att stabilisera den så den inte blir försvagad för då kan jag överanstränga den och få inflammation som på sikt leder till artros, vilket jag inte vill ska hända! 

Innan jag fick komma till den här sjukgymnasten så var jag hos en annan sjukgymnast som menade att det är bara att träna fullt ut på övningar som inte gör ont utan om man bara lyssnar på kroppen så finns det inga begränsningar, medans min nuvarande sjukgymnast menar att det är direkt skadligt att göra så då kroppen ofta talar om vad man klarar av dagen efter....


Om det är något jag har fått lära mig under mina år i jämtland så är det just detta! Du kan göra på tusen olika sätt och komma fram till samma slutresultat. Det är ganska intressant och man blir mycket mer ödmjuk för alla människor som inte kommit dit. Varför skulle det bara gå att göra på ett sätt, nämligen MITT sätt, när man ska göra något?

Jag skulle aldrig döma en annan människa för att den människan tror att det måste ske på det sättet som han eller hon är lärd. Däermot kan det uppstå en del diskussioner....






 

Vad kan gå fel!!

Ovido - Quiz & Flashcards