Direktlänk till inlägg 29 december 2023

Nytt år, nya möjligheter.

Av Sandra - 29 december 2023 00:48

Då har snart 2023 passerat. Jag sammanfattar alltid året som gått och hur ska jag tänka om 2023?

Jo jag har sålt ett hus, köpt ett hus,  flyttat ca 100 mil , sagt upp ett jobb och fått ett nytt jobb. Köpt en vakthund. Lisen har nu en termin kvar i grundskolan och Jonathan har gjort sin första termin i högstadiet här nere.

Jag tänker ofta att det inte händer så mycket på ett år men alltså! Det händer hur mycket som helst om man vill det.


Nu till 2024, vad kommer hända då? Jag tänker skriva här nu vad jag önskar ska hända och om ett år kan jag kolla här om det blev så.

Jag hoppas att Lisen kommer in på NIU gymnasiet i Kungsbacka som hon verkligen vill. Vi ska dit nu den 13 januari gör att göra antagningsprov. Hon vill även sommarjobba antingen på Brolöten eller Hästak.


Jag vill att det fortsätter går bra gör Jonathan i hans nya skola. Han har haft en rejäl uppförsbacke nu i höst när han bytte skola och jag hoppas verkligen att det blir lättare för honom under våren. Han vill också sommarjobba uppe i Bräcke men vet inte vart.

När det gäller mig sjäv så hoppas jag på att få fast anställning på regionen då jag bara har vikariat nu.

Jag hoppas faktiskt även på att få dra ner lite med hästarna då jag kommit till del två i livet när jag känner att jag vill hinna se lite annat också. Tror jag kommer få min första lilla livskris snart eller ska jag kalla det 50 års kris? 

Alla säger att jag inte är där än och det är helt korrekt MEN jag är närmare 50 än 40 nu och på ett sätt älskar jag det då jag har en massa livserfarenhet och är väldigt trygg i det mesta som händer men jag vet att livet kan vända väldigt fort och jag har mycket på min bucketlist  som jag aldrig kunnat göra för jag har valt hästarna framför allt.

Nu har saker ändrat sig  och jag känner att det finns mycket jag vill hinna med. Om Lisen kommer in på Kungsbacka då ska hon ta med Zeebreeze dit. Skrållan ska säljas och Siri är det fortfarande lite oklart med.

Jag har en vision av att slippa mockning, fodring Utsläpp, insläpp mm under nästa vinter men vi får väl se. 

Nu är det läggdags igen.

  Julbord på Teleborgs slott som regionen bjöd på. Riktigt gott faktiskt. 


   

Vår fruktade vakthund...


V  

Som alltid vill äta upp Jonathan!😂😂


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - Söndag 4 feb 15:12

Visst är det konstigt ibland? Jag har just kommit tillbaka från jordens värsta magsjuka!! DET var inte vad denna helgen skulle innehålla. Jonathan o jag hade helt andra planer.... Vi har inte riktigt haft möjligheterna på ett tag att göra något ihop ...

Av Sandra - 13 oktober 2023 19:46

Nu är vi redan i oktober. Tiden rusar. Jonathan har börjat högstadiet och det är inte riktigt som han är van vid hemma i Bräcke. Han tycker att skolan är riktigt jobbig nu och jag förstår honom verkligen. Dem ligger inte i fas med Bräcke skola vilket...

Av Sandra - 19 juni 2023 21:31

Nu kan jag äntligen försöka samla ihop mina tankar igen och våga känna efter hur detta kommer att bli. Jag och Jonathan har flyttat till ett hus i småland. Mattias och Lisen är kvar på Bröckling då Lisen vill avsluta högstadiet där uppe vilket ...

Av Sandra - 27 januari 2023 20:14

         Ikväll kände jag att det var dags att skriva något här, vilket är längesedan nu. Det har blivit en blogg  där jag skriver både om  lite vardags-funderingar till att bli en lite mer allvarligare blogg med djupare funderingar och även lite a...

Av Sandra - 31 juli 2022 22:35

Mitt i sommaren och jag har äntligen fått kliva på det nya jobbet. Jag har hunnit jobba i två veckor så helt varm i kläderna är jag inte än, men det tar sig.  När jag var på anställningsintervjun så var chefen väldigt tydlig med att förklara att ma...

Ovido - Quiz & Flashcards