Direktlänk till inlägg 6 januari 2022

Nya tider, nytt år...

Av Sandra - 6 januari 2022 18:41

Då har även jul och nyår  kommit och gått. Vi lyckades ta oss ner till småland tack vare min bror som kom och hämtade oss i Stockholm eftersom vårt tåg blev inställt från Stockholm till Alvesta. Dem hade personalbrist på SJ.

Nyår firades med fina vänner och nu är det 2022! 

Försökte komma på hur 2021 varit och först kändes det som att inget hänt detta år men när jag började fundera på riktigt så har det hänt en del... 

Lisen har börjat högstadiet vilket är helt obegripligt i mitt huvud hur detta gått till , att hon blivit så stor! 

I övrigt har vår familj varit förskonade från värre händelser detta år och jag är så tacksam för det.

Jonathan fortsätter att ha hockey som sitt största intresse och jag följer hans resa med full inlevelse då jag vet vad ett intresse som man verkligen brinner för, betyder för en. Han pratar hockey och tränar hockey varje dag!

Det som är lite roligt här är att väldigt många säger att ridsporten är dyr och det är den absolut men hockeyn då!

Jag köpte en klubba till honom i present och den kostade lika mycket som jag betalar för Lisens ridlektioner under två månader ungefär och då kostar henne lektioner 180 kr / vecka! Sen är det spelar-avgifter och övrig utrustning som kostar en hel del och barn växer! Vad gör man inte för sina barn?

Jag är mer och mer övertygad om att det är otroligt viktigt att ha en meningsfull fritid då jag vet att dem barn och ungdomar som inte rör på sig eller har någon sysselsättning som dem brinner för under sin fritid mår sämre och hittar på mer bus. Därför gör jag allt för att mina barn ska ha en meningsfull fritid. 


Jag har jobbat på hälsocentralen 50 % och på ridklubben 40 % under hösten. Det har varit en ordentlig utmaning som jag tog på mig men det har varit väldigt roligt och jag lär mig saker hela tiden. Nu är dock den tiden över då ridklubben har valt att pausa ridskoleverksamheten under våren? och jag är uppsagd och gör mitt sista arbetspass den 20 januari åt Bräcke ridklubb. Jag måste ju jobba mer än 50 %  för att kunna hålla igång min hobby så jag har kontaktat några gamla arbetsplatser och fått napp så jag kommer kunna jobba heltid från att jsg slutar på ridklubben. 

Eftersom jag älskar hästar så har jag väldigt svårt att begränsa mig med dessa djur, så nu har vi köpt in en D-ponny till Lisen eftersom hon plötsligt?! blev lika lång som mig, och Skrållan är för liten för henne snart, så nu har vi tre hästar på gården. Jag älskar att vara ponny-mamma och se hur Lisen utveckls med sina ponnies. I helgen ska hon skriva upp för grönt kort, vilket man måste ha för att få tävla och under våren är tanken att vi ska åka ut och hopptävla bägge ponnysarna. 

Jag fortsätter att försöka utbilda Zeebreeze vilket går upp och ner som det brukar med unghästar. Vi får väl se hur långt vi tar oss....


Lägger ut några bilder på nya ponnyn och visst är hon fin?!

Julshow på klubben.    

Här är Lady Warrior! Visst är hon fin?

     

Även jag kan ju rida henne vid behov....


  

Vi tränar vidare mot nya mål....



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - Söndag 4 feb 15:12

Visst är det konstigt ibland? Jag har just kommit tillbaka från jordens värsta magsjuka!! DET var inte vad denna helgen skulle innehålla. Jonathan o jag hade helt andra planer.... Vi har inte riktigt haft möjligheterna på ett tag att göra något ihop ...

Av Sandra - 29 december 2023 00:48

Då har snart 2023 passerat. Jag sammanfattar alltid året som gått och hur ska jag tänka om 2023? Jo jag har sålt ett hus, köpt ett hus,  flyttat ca 100 mil , sagt upp ett jobb och fått ett nytt jobb. Köpt en vakthund. Lisen har nu en termin kvar i ...

Av Sandra - 13 oktober 2023 19:46

Nu är vi redan i oktober. Tiden rusar. Jonathan har börjat högstadiet och det är inte riktigt som han är van vid hemma i Bräcke. Han tycker att skolan är riktigt jobbig nu och jag förstår honom verkligen. Dem ligger inte i fas med Bräcke skola vilket...

Av Sandra - 19 juni 2023 21:31

Nu kan jag äntligen försöka samla ihop mina tankar igen och våga känna efter hur detta kommer att bli. Jag och Jonathan har flyttat till ett hus i småland. Mattias och Lisen är kvar på Bröckling då Lisen vill avsluta högstadiet där uppe vilket ...

Av Sandra - 27 januari 2023 20:14

         Ikväll kände jag att det var dags att skriva något här, vilket är längesedan nu. Det har blivit en blogg  där jag skriver både om  lite vardags-funderingar till att bli en lite mer allvarligare blogg med djupare funderingar och även lite a...

Ovido - Quiz & Flashcards