Alla inlägg under juni 2023

Av Sandra - 19 juni 2023 21:31

Nu kan jag äntligen försöka samla ihop mina tankar igen och våga känna efter hur detta kommer att bli.

Jag och Jonathan har flyttat till ett hus i småland.

Mattias och Lisen är kvar på Bröckling då Lisen vill avsluta högstadiet

där uppe vilket jag tror är det bästa att göra. 

Jag tror inte att jag själv har kunnat erkänna hur mycket jag har längtat ner till småland igen, så nu hoppas vi att detta blir bra. 

I sommar kommer dock Lisen ner hit med Siri så jag åker upp på midsommar och firar midsommar i Stavre som vanligt och sedan så tar vi och åker ner till småland. Det är en del logistik som ska göras när man kör en häst nästan 100 mil men med goda kontakter och vänner så löser sig det mesta. 

Zeebreeze fick åka lastbil ner hit och Skrållan körde jag till Brolöten utanför Flen där hon ska hjälpa alla barn som vill lära sig att rida i sommar. 

Cosmo ska också följa med ner hit under sommaren så jag måste hitta ett bra fästingmedel till honom.

Jag har fått jobb på Växjö lasarett där jag trivs väldigt bra redan. Det är en stor omställning jag gör nu, både med barnen och mig själv och jag kommer sakna jämtland men det är ju samma sak egentligen som jag gjort under mina 20 år när jag bott där uppe - bara att jag börjar resan från söder istället för från norr...när jag ska hälsa på. Det är typ samma avstånd.



Ovido - Quiz & Flashcards