Direktlänk till inlägg 4 november 2021

Hösten de lux!

Av Sandra - 4 november 2021 18:44

Nu var det länge sedan jag tittade in här! Flera personer i min närhet har frågat om jag slutat skriva, men nej, det har jag inte gjort. För mig så är det som att rensa i mitt huvud genom att få skriva om allt som händer i mitt liv och sedan får ju personerna runt om mig välja om dem vill läsa eller inte. 

Idag kändes det som att jag inte kunde avsluta min dag om jag inte fick skriva lite....


Tidigare i höstas så åkte jag och en vän till Brolöten för vår årliga dressyrweekend. I år valde jag att inte ta med egen häst utan rida på deras fina kurshästar. Jag har alltid haft med mig egen häst så lite nervöst var det givetvis men jag fick en jättefin connemara-ponny och jag rider nästan aldrig ponny så det var jättekul och det är alltid lärorikt att rida olika hästar eller ponnies.  Det var lika bra som vanligt och jag önskar givetvis att jag hade möjlighet att åka dit flera gånger om året för att träna.


Det är ju höstlov och jag har tagit semester från mitt ena jobb på hälsocentralen men eftersom jag jobbat så kort tid på stallet så har jag just inga semesterdagar att ta ut där men det gör absolut ingenting då jag fick möjligheten att lägga mina timmar lite annorlunda den här veckan då det inte är några ordinarie lektioner på kvällarna. 

Det är jätteviktigt att hästarna som går på ridskolan hela tiden kollas av veterinär, hovslagare, equiterapeut mfl. 

Då är det perfekt att göra detta vid lov eftersom jag behöver alla hästarna under terminerna. I år ville vi dock kolla dem redan under höstlovet, så veterinären kom ut i tisdags och kollade alla hästarnas tänder och vaccinerade alla hästar.

Efter detta behöver dem vila ett par dagar så idag var det en lättare uteritt på schemat för alla hästarna och imorgon ska jag klippa dem som behöver det. 

Det går bra att jobba som jag gör nu och jag hoppas det fortsätter så. Det som också är väldigt roligt är att när jag började i höstas så hade vi ett väldigt lågt antal ridande men nu har det ökat så pass mycket att det är kö in till vissa lektioner och jag är i akut behov av fler hästar så om ni vet någon som har en häst eller ponny dem vill låna ut så hör av er. 


Min kära syster med sina barn och min bror har varit på besök några dagar men åkte hem idag. Vi har hunnit vara i badhuset, ridit, promenerat, spelat spel, pratat,skrattat och gråtit ihop.

Det är verkligen inte lätt alltid att bo så långt ifrån släkten och det blir väldigt intensivt när vi väl ses. 

Vi kommer dock att åka ner över julen på en snabb visit då det är väldigt svårt att få hästvakt när man drar iväg på semester men jag har löst det i år också och hästvakterna kommer bo i vårat hus under julhelgen.

Dem är verkligen guld värd!



Jag stannade till vid frisören också.
 Zeebreeze!    

Lisen och Zeebreeze fortsätter sin hoppkarriär! 

Jag håller mig till dressyren! 

Brolötens connemara.    

Men vem är det  här???.....



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - Söndag 4 feb 15:12

Visst är det konstigt ibland? Jag har just kommit tillbaka från jordens värsta magsjuka!! DET var inte vad denna helgen skulle innehålla. Jonathan o jag hade helt andra planer.... Vi har inte riktigt haft möjligheterna på ett tag att göra något ihop ...

Av Sandra - 29 december 2023 00:48

Då har snart 2023 passerat. Jag sammanfattar alltid året som gått och hur ska jag tänka om 2023? Jo jag har sålt ett hus, köpt ett hus,  flyttat ca 100 mil , sagt upp ett jobb och fått ett nytt jobb. Köpt en vakthund. Lisen har nu en termin kvar i ...

Av Sandra - 13 oktober 2023 19:46

Nu är vi redan i oktober. Tiden rusar. Jonathan har börjat högstadiet och det är inte riktigt som han är van vid hemma i Bräcke. Han tycker att skolan är riktigt jobbig nu och jag förstår honom verkligen. Dem ligger inte i fas med Bräcke skola vilket...

Av Sandra - 19 juni 2023 21:31

Nu kan jag äntligen försöka samla ihop mina tankar igen och våga känna efter hur detta kommer att bli. Jag och Jonathan har flyttat till ett hus i småland. Mattias och Lisen är kvar på Bröckling då Lisen vill avsluta högstadiet där uppe vilket ...

Av Sandra - 27 januari 2023 20:14

         Ikväll kände jag att det var dags att skriva något här, vilket är längesedan nu. Det har blivit en blogg  där jag skriver både om  lite vardags-funderingar till att bli en lite mer allvarligare blogg med djupare funderingar och även lite a...

Ovido - Quiz & Flashcards