Direktlänk till inlägg 16 juli 2019

Och så var dem bara två...

Av Sandra - 16 juli 2019 21:37

Nu var det länge sedan jag var här och titttade in. Det har ju sina orsaker. 

Den 20 juni fick Zantana avsluta sina dagar, och det har varit, och är fruktansvärt jobbigt. Åter igen sa jag - aldrig mer!! Jag säger det varje gång jag ska besluta när ett djur inte har rätten att få fortsätta leva. Det är det absolut jobbigaste med att vara djurägare. Varför ska jag vara bödeln?

Om inte jag tar bort mitt älskade djur när vetrinären har sagt sitt så blir jag en djurplågare, och det är något som är ännu värre! Mina djur ska aldrig behöva lida bara för att jag är en egoist och inte klarar av detta beslut. Dem är proffs på det dem gör och jag måste lita på att det då blir rätt beslut till sist. Jag fick 12 fina år md henne och det tackar jag för.


Nu har jag semester och tre veckor har redan gått. Första veckan var vi hemma, jag tog dock en snabbtripp till Lycksele för att få se på när mina vänner startade några hästar  på travet där,  och sedan bar det av ner till småland. Vi var på Liseberg en dag och sedan åkte Mattias på street week tillsammans med ett par vänner för att vara med och  tävla detta år, förra året var dem bara där som publik, medans jag och Lisen tog en tripp till Falsterbo tillsammans med syrran, kusin Elin och hennes döttrar Engla och Alice, för att titta på hästtävlingarna där. 

VI fick låna pappas husbil och det var en riktigt trevlig weekend.

Om ett par dagar bär det av till Stockholm för en weekendkryssning till Visby. Barnen har ju aldrig åkt färja så då blir det en snabbtripp till Gotland.

Nu blir det bubbel och räkor! Man har ju inte semester så ofta så det gäller att passa på.


Hon var så fin, min Zantana.

 

   Så var dem bara två.


    


Det blev vinst för  dem i ett lopp.


 

Redo för avfärd till Falsterbo!




   

Barndomsgänget samlat igen!  




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - Söndag 4 feb 15:12

Visst är det konstigt ibland? Jag har just kommit tillbaka från jordens värsta magsjuka!! DET var inte vad denna helgen skulle innehålla. Jonathan o jag hade helt andra planer.... Vi har inte riktigt haft möjligheterna på ett tag att göra något ihop ...

Av Sandra - 29 december 2023 00:48

Då har snart 2023 passerat. Jag sammanfattar alltid året som gått och hur ska jag tänka om 2023? Jo jag har sålt ett hus, köpt ett hus,  flyttat ca 100 mil , sagt upp ett jobb och fått ett nytt jobb. Köpt en vakthund. Lisen har nu en termin kvar i ...

Av Sandra - 13 oktober 2023 19:46

Nu är vi redan i oktober. Tiden rusar. Jonathan har börjat högstadiet och det är inte riktigt som han är van vid hemma i Bräcke. Han tycker att skolan är riktigt jobbig nu och jag förstår honom verkligen. Dem ligger inte i fas med Bräcke skola vilket...

Av Sandra - 19 juni 2023 21:31

Nu kan jag äntligen försöka samla ihop mina tankar igen och våga känna efter hur detta kommer att bli. Jag och Jonathan har flyttat till ett hus i småland. Mattias och Lisen är kvar på Bröckling då Lisen vill avsluta högstadiet där uppe vilket ...

Av Sandra - 27 januari 2023 20:14

         Ikväll kände jag att det var dags att skriva något här, vilket är längesedan nu. Det har blivit en blogg  där jag skriver både om  lite vardags-funderingar till att bli en lite mer allvarligare blogg med djupare funderingar och även lite a...

Ovido - Quiz & Flashcards